torsdag 13 december 2012

Lucia. Idag och imorgon.

 Luciadagen idag! Eftersom jag varit ledig med barnen började vi morgonen med att kolla hela luciasändningen på TV. Så mysigt att sitta uppkrupen i soffan med ett barn på varje sida och känna värme både från dem och den sköna filten.. Ingen stress..

Barnens eget firande på förskolan är först imorgon eftermiddag, då samlas föräldrar och anhöriga för att se på barnens luciatåg. Tipp tapp tipp tapp...Tomteluva, tomtedress och luciakreation ligger nedpackat inför den stora dagen imorgon.

En ledig dag som idag har vi pysslat lite, bokmärken som synes.. Det är mycket klipp och klistra nuförtiden, jag tycker att det är minst lika roligt som barnen och tar gärna fram lite pysseljox tillsammans med dem. Hur man gör just dessa ”monster” hittade jag på baksidan av ett mjölkpaket!
 Vi har också hälsat på på jobbet och fikat tillsammans med gänget där samtidigt som vi fick njuta ett luciatåg. Barnen är ju inte på jobbet så värst ofta så de tycker att det mesta är rätt kul där, allt ifrån kopiatorn till att det finns en godisbox att köpa godis i. Fast det inte är lördag! Jojo:-)

Tillsammans med min vän Eva gjorde vi en vända till IKEA där vi äääntligen fick tag i de sista attributen som behövs för att vara färdig med årets julklappar. Eller nästan, i alla fall..
 Mitt i kallaste decemberkvällen önskar jag en fin luciakväll!!


6 kommentarer:

  1. Så skönt med en ledig dag full med pyssel! Söta bokmonster :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni verkar ha haft det! Anna och jag ska baka pepparkakor imorgon.
    Önskar en trevlig luciakväll.
    Kram
    Annlin:S

    SvaraRadera
  3. låter som en härlig dag! Imorgon är vi lediga då barnens förskola är stängd. Planerna finns på lite pyssel, vi får väl se...!

    SvaraRadera
  4. Lucia är en av årets bästa dagar. Den är så opretentiös på något sätt. Allt är bara mysigt. Skönt att vara klar med julklapparna. Jag har typ alla kvar. Nej, Molly är väl klar. Nästan. Men killarna - nope. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina pyssel! Låter som om du haft en fin dag!
    kram på dig!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!