onsdag 15 augusti 2012

Sista sommarlovsdagen idag

Onsdag. Barnen kollar Sommarlov och ute skiner solen. Själv går jag i morgonrufsigt och hår och plockar bland alla saker, fixar barnens ombytespåsar till dagis bland annat. Har två perenner ute som ska sättas i jord under dagen. En riktigt skön morgon! Vad vi annars ska göra just idag, sista lediga dagen, är inte riktigt bestämt. Det får bli barnens dag så de får styra om de vill åka till stranden och bada eller om de hellre stannar hemma i trädgården. 
 Så här ser vårt vardagsrum ut för tillfället. Vi skaffade oss tavlan på Gallerix, den jag bad om era råd förra veckan. Bredvid soffan står de två nya sockerlådorna med varsin blomma i. Bordet har vi också skaffat under sommaren, det blev ett runt Tyra-bord från Mio. Fortfarande är vi rörande överens om att detta rum ska vara TV-fritt, vi använder det för lek, sällskap och spel istället. Rummet är öppet mot köket så det går bra att sitta vid köksbordet och pyssla medan andra kan vara i soffan. Kolla TV gör vi på bottenplan!

Det som fortfarande behöver fixas för att få rummet användbart den mörkare årstiden är lampor, både i taket och i fönstret. Tycker det är svåårt med belysning!

8 kommentarer:

  1. Vilka små gosingar! :) Så mysigt! Superfint blir det ju i rummet! Ja visst är det svårt med belysning..blir sånt där som man kommer på tre år senare..att just det, lite lampa i taket kanske vi skulle ha också;) Ääälskar såna däringa snygga lådor! Ha en fin dag goa du :)

    SvaraRadera
  2. Älskar verkligen tavlan! Jättefin och vilken härlig färgklick det blev. Precis som jag trodde :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tillbaka i vardagen. Vilket snyggt rum ni har fått till.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Hihi, vilken sötisar på bilden där:))) Jättefint vardagsrum också! Häftig tavla som gör sig så bra i rummet och jag gillar växterna i lådorna, charmigt!!!

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Älskar tavlan - har du gjort den själv? Kan man köpa den någonstans... ? Vad har jag missat... måste scrolla!! Kram

    SvaraRadera
  6. Hei fine vennen :)

    Såå nydelige unger du har :) Så søte :) Og så godt å bare gjøre akkurat det som passer en siste dagen av ferien :) Håper dere har kost dere :)

    Og så fint det bildet ble, vennen :) Så moro at du kjøpte det :) Det passet kjempefint i stua deres :) Og så herlig med plantene i de gamle kassene :)

    Ha en fin kveld, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  7. Uj så fint ni har det :) Blev ju himla lyckat tycker jag.
    KRam Jenny

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!