onsdag 15 augusti 2012

Made it..

Efter att ha väckt barnen runt halv åtta i två dagar, tidigarelagt läggningen en aning (fasen, det är det svåraste. Det är fortfarande för ljust för att kännas riktig kväll), lyckades jag med konststycket att få dem att somna innan halv nio. Det kan komma att innebära att morgondagens första lämning på dagis går ganska bra, vi får se…

Maken är på galej på jobbet ikväll och jag har varit själv hemma med blondisarna idag. Kanske en av de bästa dagar faktiskt. Inte för att vi gjort himlastormande aktiviteter eller annat minnesvärt. Mest för att vi varit tillsammans och att humöret varit bra på oss alla tre. I princip hela tiden! Vi har hållt oss hemma och på tomten, dagens enda utflykt gick till lekparken.. Och när man vet att man är ensam vuxen en hel dag så är liksom siktet inställd på att klara av alla situationer som uppstår och det går inte att räkna med avlastning. Bara att ta det lugnt och njuta av att man har friska och pigga barn. Ibland är det lättare att vara på egen hand, man vet att man själv är kapten på båten liksom. Men nu när de sover ska det bli skönt att ta en dusch, har liksom inte blivit av än!

Några bilder.. 
 Jodå, grimasera kan de!
Och medan Edith sov hjälptes jag och Herman åt att plantera en höstanemon och en alunrot. Vi konstaterade också att det kommer bli gott om björnbär i år!
Imorgon är det dags att åka till jobbet efter föräldraledigheten, tänkte dela med mig av hur det går med träningen inför Stockholm halvmarathon också.. 

Önskar en fin onsdagskväll!

8 kommentarer:

  1. Lovley! vad fina barn du har och bra växtval. Björnbär är sååå gott1. Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Älskar björnbär och har en buske som det aldrig blir någon fart på!!
    Ja ställa om barnen till ordinarie tider är inte så lätt!
    Mitt kommer på söndag kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Hahaha ja herregud vilka godinagr du har:)))) Mums med björnbär...Går förbi en tomt varje morgon och jisses vad mycket det blir på dom i år. Kramkram Anne

    SvaraRadera
  4. Vilka sötisar, de gör sitt allra 'bästa' på bilderna hihi!

    kram

    SvaraRadera
  5. Vad många fina inlägg du hade här! Älskar anemonen, vardagsrummet och flickrummet är superfina! Lycka till med väckningen :)

    SvaraRadera
  6. Härliga grimaser. Jösses vad mycket björnbär.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. En liten trädgårdsmästare i vardande kanske! Vilken härlig dag ni haft!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Fantastiskt söta bilder! Jag brukar leka grimarsleken med mina syskonbarn och tävla om vem som kan göra den läskigaste minen :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!