söndag 5 augusti 2012

Fotoutmaning; All Alone

I bloggen Edith och jag arrangeras varannan söndag en fotoutmaning med olika teman. Till denna söndag var utmaningen ”All Alone”. Det finns många som deltar med fina tolkningar så kolla Edith och jag för fler bidrag!

Jag gick länge omkring med kameran och fotade diverse saker som stod för sig själv. Bollar, barn, äkta makar, fåglar etc. Kände liksom att jag inte fick till det. På väg hem från dagsbesöket i Nora gick vi förbi det här gamla övergivna polishuset. Om ni nån gång är i Nora kan ni hitta det precis i utkanten av själva centrala Nora fast ända så avsides att man inte direkt springer på det. Det tycks helt övergivet och ensamt nuförtiden, om det ens finns en polisstation i Nora så har de säkert fräschare och mer ändamålsenliga lokaler nuförtiden. 

Kolla lite mer noga till vänster om dörren. Att det stått polis på väggen men att nu bara märkena efter skyltarna är kvar får bli symboliken för ”All Alone”. 


15 kommentarer:

  1. Kul tolkning! Fina bilder! Skrattade när du skrev att du fick en känsla av att jag var bra på att skaffa mig egentid:) syns det så tydligt även i bloggen haha! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Fint! Även om de nya är mer ändamålsenliga så tror jag att detta är charmigare :)

    SvaraRadera
  3. Hei vennen :)

    Så fint bidrag til utfordringen :) Det var en herlig tolkning av "all alone", og nydelige bilder du har tatt :)
    En veldig sjarmerende byggning :) et slikt bilde jeg kunne tenke meg å henge på veggen, veldig koselig var det :)

    Het har vi sommer og sol, og jeg har blitt solbrent for første gang i år ;) Endelig sommer!
    Ha en herlig søndag, vennen :)
    Klemmer Lisa :)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilket fint bidrag! Jag har släkt i Nora så jag känner till det huset. Vacker bild.

    SvaraRadera
  5. Jättevackert hus tycker jag och så ensamt det ser ut.. Bra tolkning! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Har en tävling på bloggen du kanske vill vara med i!
    Du hittar den här: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se/2012/08/02/8359498-tavling-i-samarbete-med-caseappse/#kommentarer

    SvaraRadera
  7. Vilket fint hus! det har jag missat när jag är där! Fin tolkning du och alla andra gjort idag!
    Kram helena

    SvaraRadera
  8. Vilka fina all alone-bilder på det gamla polishuset! Snyggt att bilderna är i svart-vitt tycker jag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Väldigt fint hus! Jag har alltid sagt att jag ska bo i en skola, tågstation eller annat särpräglat hus. Men det bidde en skånelänga och det är jag ganska nöjd med :)

    SvaraRadera
  10. Vilken fin tolkning, vackert lite drömskt men helt klart alldeles ensamt!

    SvaraRadera
  11. Jääääääättefina foton och en vacker tolkning!!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. Vackra bilder av ett vackert hus, njutning att titta på!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  13. Kul att du också ville vara med. Jättefina blider i en fin blogg. Detta med utmaningar bloggare emellan är ett roligt stt att finna nya sidor att läsa. Ha det gott!
    Kram Kristina

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!