söndag 5 augusti 2012

Blåbär

Åh vad vi mumsade blåbär igår! Hälsade på svägerskan med familj i deras stuga och hittade flera tuvor med stora fina bär på. Riktigt gott!

Det var just så mycket att vi lika gärna kunde äta alltihop direkt, inte så mycket att det skulle gå att göra vare sig sylt eller annat. Gott var ordet!

Nu är det söndagsmorgon. Vi har en shoppingtripp att åka på - senare under dagen ska jag publicera mitt bidrag i fototävlingen Vänner Emellan. Denna gång är temat All Alone. Jag har några foton i kameran som förhoppningsvis blir mitt bidrag!

Hörs senare!

8 kommentarer:

  1. Det ser gott ut......fina bilder :)
    å missa nu inte......

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.....
    Mängder med fina bloggar
    VÄLKOMMEN
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Så gott med blåbär!
    Här har jag sett en hel del i skogen min inte orkat plocka...
    Vår Svea älskar att rulla sig i blåbärsriset med resultatet att hon blir blå på ryggen :)

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt blåbärsår! Vi plockade ett antal liter igår och har hittills hunnit göra paj och muffins. Älskar att kunna hämta fina råvaror ute i skogen!

    SvaraRadera
  4. Nyttigt och gott! :)

    SvaraRadera
  5. Visst är det mycket blåbär! Vi har varit ute idag och plockat!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt med bärplockning! Det är svårt att låta alla följa med hem dock :)

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!