onsdag 13 juni 2012

Mycket skor på bloggen nuförtiden..

En eftermiddag med Edith. Kanske världens sötaste men mest envisa lilla tjej. Till exempel igår. Hon och jag var på vårdcentralen för efterkontroll av några öroninflammationer i vinter. Sköterskan fixade och donade, flirtade och busade. Tittade i mina öron och sen i gosekattens. Meningen var att till slut få kolla i Ediths öron. Tror ni det gick? Nej, precis.. På sitt mycket bestämda men ändå vänliga sätt markerade hon att , NEJ. Mina öron. De. Tittar du inte i. Så det så. 

Det blir återbesök i september.. 

På bilden ovanför slappar hon lite efter dagen idag på dagis. Under tiden passade jag på att rota lite i en outforskad garderob (vi har ett hus med kläder skor och grejer på ganska många ställen). Hittade de här gamla skorna jag köpte för flera år sen från Vagabond. Nåt i mig har velat spara dem och inte göra mig av med dem. Borde jag det? Eller går de att använda - vad tycker ni?  

Hur som helst så tyckte hon att det var finfina skor, jippi-pippi-hey!! Förstås. Är det rosa och är detglansigt så kan det kanske inte uppfattas som annat än läckert?? Av en tjej på snart två och ett halvt..


22 kommentarer:

  1. Man kan aldrig ha för många skor :) klart dom går att använda kram Diana

    SvaraRadera
  2. Skor har man alltid plats för, kanske kommer till användning igen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Åh vilken liten sötnos! Och skor ja det kan man ju aldrig få för många av, superfina de där rosa :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. *skrattar*
    Vilken gullunge.

    SvaraRadera
  5. Spara, annars kommer jag förbi och tar dem, superfina.
    Jag brukar ha torrostade hasselnötter o pumpafrön, goijibär, russin, kokos, mandlar, valnötter, havregryn, boveteflingor....( eller om det är rågflingor) solrosfrön. Typ det som finns hemma.
    Kram

    SvaraRadera
  6. ÅÅ..så herlig hun er! :) Kjempesøt :) Eldstejenta er hadde masse ørebetennelser som liten, og det var aldri moro å la noen titte inni der nei... ;) De vet hva de vil :)

    Herlige rosa sko :) Til både liten og stor :)

    Ha en fin kveld, vennen, og kos deg :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvaraRadera
  7. Hihi, redan en liten skotjej!

    SvaraRadera
  8. Hon är för söt!!!!! Och skorna är superfina!! Keep!!:-) Stor kram

    SvaraRadera
  9. Skorna är snygga, du skall absolut använda dem! Kram

    SvaraRadera
  10. Mandelmjök borde du testa. Som sagt jättegott att göra med islatte eller i smoothien. Kanske lite söt, men ändå väldigt god och mycket smak av mandel. Det lite negativa tyckte jag var att den är lite blaskig kanske. Men prova du! Finns att köpa på Ica Maxi.

    SvaraRadera
  11. De där skorna är ju som karameller. Klart de inte går att motstå :)
    Envis, söt tjej :)
    Kram.

    SvaraRadera
  12. De är ju så skönt smarta de där ungarna! Börjar vuxna trixa på det där viset, så fattar de ju att det är något lurt på gång. Hon är klok din lilla Edith :)

    Kramar Kicki

    Och skorna? Lovely!

    SvaraRadera
  13. Hihi, klart man vill ha sådana skor! Kram

    SvaraRadera
  14. Hi hi dom föll lilla fröken i smaken ser jag :D
    ¸.•°`♥✿⊱╮

    SvaraRadera
  15. Klart hon vill ha sådana skor :) men kanske en aning för stora...
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  16. Klart dom ska sparas... Vips vet du :-) Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken sötnos :)
    Mitt barnbarn oxå gillar att prova allas skor :)
    Kram

    SvaraRadera
  18. Söööööööööööötaste och goaste tjejen med skinn på näsan och en bestämd egen åsikt = perfekt!!! Och skorna, absolut superfina!! Passar ju perfekt nu till sommaren, känns tidlösa! Och fräsch med den rosa färgen!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  19. Hun var helt lik Linnea, datteren til min bestevenninne!
    Nesten skremmende lik :-)
    Hehe, ei bestemt ung frøken ;) får håpe det går bedre neste gang :-))

    Jeg jobber i barnehage selv , og hver sommeravslutning synger vi også "idas sommarvise". Den finnes med norsk tekst også, men de aller fleste av oss synger den på svensk ( ellers svorsk,- norsk svensk ;-))
    Fantastisk sang!

    Ha en fin helg!

    Klemmer

    SvaraRadera
  20. Förstår att de gick hem hos lilltjejen, de är super läckra!!

    Kram Lina

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!