lördag 19 maj 2012

Massa frågor och massa svar - utmanad!

Jenny skickade mig en utmaning som består i att svara på tio frågor och sen skicka vidare tio nya frågor. Det cirkulerar ganska många såna men eftersom jag tycker det är kul och jag fick nya frågor så kommer nya svar!  
Frågor och svar från Bara Sara:

1. Hur ser din favoritdag ut?

Den dagen innehåller mycket ledig tid, man och barn är lediga med mig men gör nåt på egen hand en stund så jag kan göra nåt på egen hand en stund. Gärna innehåller dagen att jag får lagad mat och slipper kocka själv, har lite dålig fantasi just nu. Andra delar i favoritdagen är att jag får till ett träningspass och det känns bra rätt igenom,  ett besök eller ett samtal med en vän blir pricken över I:et. En bra dag!

2. Vilken är din favorittidning/magasin?

Lätt. Family Living! En höjdpunkt när det ligger i lådan!

3. Hur gör du för att unna dig vardagslyx?

”Glömmer” matlådan hemma och köper lunch ute, shoppar nåt billigt men roligt på nån rolig affär. Unnar mig alltid bra produkter till ansikte och hår - man ska hålla länge! Äter i princip aldrig halvfabrikat utan är noga med att få i mig bra mat och mycket grönsaker - varje dag. 

4. Vad gör du om 10 år?

Ehhh, alltid en svår fråga. Barnen är tonåringar och jag 45.. Jag trivs med det jag gör ju och under förutsättning att jag trivs även om tio år har jag inget emot att ha samma jobb även om jag förhoppningsvis utvecklats mycket under tiden och gjort vissa avstickare. Och har jag bytt spår är jag övertygad om att jag har ett rätt aktivt liv även om tio år. Jag är liksom sån (eller hur, mamma). Gärna har jag sommarstuga och många vänner på besök! 

5. Vilken väsktyp är du?

Gillar stora väskor att hänga på axeln, för att inte allt ska hamna i botten är det bra med många fack! Behöver inte matcha med skor utan mer med stilen.. 

6. Hund eller katt?

Katt! Skulle gärna ha en.. 

7. I vilket land skulle du kunna bosätta dig?

Beror på om det är en kortare tid eller längre. Är det en kort tid skulle jag kunna bo var som helst och vara tacksam för erfarenheten, är det en längre tid skulle jag önska liknande (eller bättre) levnadsförhållanden som jag har nu. 

8. Hur gör du för att göra världen till en bättre plats?

Är världsförälder, är noga med att slänga rätt skräp på rätt ställe, cyklar till jobbet och har egen kolsyrevattenmaskin. Önskar nog att jag typ växtfärgade egna kläder och satte egen potatis också men nånstans går ju liksom gränsen.. 

9. Inom vad skulle du vilja fördjupa dina kunskaper?

Retorik, språk, statsvetenskap, Excel, trädgårdsodlingar. Kort och gott, lite av det mesta. Just det ja, matlagning och viner och exotiska resmål också. 

10. Om vi träffades på en tillställning, vad skulle vara din inledningsreplik?

Hej, jag heter Sara. Det är ett väldigt fint armband/ örhängen, frisyr/ klänning du har. Jag känner inte många här, ska vi leta efter nåt att dricka/ äta? 


Och så fick jag motsvarande utmaning av Kicki på Creando så jag löper linan ut: 

1. På hur många språk kan du säga "jag älskar dig”?
Svenska norska danska, engelska, tyska, franska och finska!

2. Vilken är den absolut sämsta film du har sett?
Pass. Jag har en förmåga att somna om filmer jag ser är dåliga (och bra också, tyvärr). 

3. Du måste sjunga karaoke på en bar. Vilken låt blir det?
Ojdå det blir en upplevelse! Kanske 9-5.. Varför? Jo, de är en låt man kan såpass bra att de som lyssnar har sin egen version i huvudet oavsett hur jag sjunger. Och så är det en fartfylld låt - gillar det!

4. Vilket av orden; bakfull, räkningar eller dammsugare skulle du helst aldrig mer vilja höra?
Det ord jag mest sällan tänker på är bakfull, nuförtiden. Tänker desto oftare på räkningar av alla slag samt att det är grusigt. 

5. Vad är det sista du skulle spara in på om du fick mycket lägre inkomst? Du får inte välja mat….
Det vi sparar till barnen känns som ett givet svar men också de kostnader vi har för bilen och transporter (maj gådd, vilka vuxenpoängssvar. Jag baxnar!)

6. Om du plötsligt blev världskänd, vad skulle du vilja vara känd för?
Att jag sjunger som en gudinna och dansar som en älva!

7. Vad stör du dig på hos folk i allmänhet?
Gillar människor som visar att man tycker om sig själv men när det blir för mycket av me and myself i alla lägen blir jag lätt störd. 

8. Vilken ringsignal har du på din mobil just nu, och vad säger den om dig?
Har ingen särskild ringsignal efter att ha bytt telefon både på jobbet och privat, ett problem i båda är att jag ofta missar att det ringer för volymen är för låg. 

9. Vet du hur och varför dina föräldrar valde ditt namn?
Sara? Mamma jobbade med äldre och det var en tant som mamma tyckte om som hette Sara. 

10. Om du fick återuppleva ett enda ögonblick från ditt liv, vilket skulle det då vara?
Jag är mamma, jag vill bara återuppleva två stunder. De stunderna när bebisarna är nyfödda och jag för första gången håller dem i famnen. All glädje och lycka. Underbart!


Pass forward, kan de här tjejerna ge sig i kast med några svar kanske!!??
Jenny
Marta 
Ulrika
Karro
Helena
Lisa
Sahra
Västgötskan
Suss
Messan


Era frågor:


  1. Hur sover du helst?
  2. När är du som lyckligast?
  3. Kött eller vegetarian?
  4. Favoritsysselsättning?
  5. Bästa platsen i hemmet?
  6. Om du vore 20 igen, vilket val i livet skulle du göra annorlunda? 
  7. Morgon eller kväll? 
  8. Utomlands på sommarsemestern - ja eller nej? 
  9. Innan du dör, nämn något du vill ha hunnit med..
  10. Högklackat eller lågklackat? 


8 kommentarer:

  1. Å vad roligt att läsa om dig, och självklart ska jag svara på frågorna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul att få veta lite mera om dig :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  3. Bra svarat och kul läsning! Ha det gott! Kram ANnelie

    SvaraRadera
  4. Så roligt att läsa dina svar, fina du!
    Ha en fin kväll
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa vad någon annan svarat på frågorna!
    Ha en härlig lördagskväll!

    Kram Lina

    SvaraRadera
  6. Kul att få veta mer om dig.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Kul att läsa så mycket om dig!
    Klart jag ska svara!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Vad roligt att läsa lite mer om dig!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!