måndag 28 maj 2012

Ett par nya kompisar!


Jag gillar er redan, mina nya löparskor. Vet inte vad Ni tycker om mig men jag känner spontant att jag är glad att vi träffat varann! För att få bra hjälp med att prova ut Er så vände jag mig till Intersport, där kan man springa på löpband och samtidigt få sitt löpsteg filmat. Och när det konstaterades att jag har ett helt normalt fotsteg så valde jag mellan Er och ett par lila fräcka Adidas. Tycker att Ni är rätt fräcka också, och sköna.

Premiärturen gick på söndagskvällen och med tanke på vår nya bekantskap så överraskades jag glatt över att Ni ville samarbeta hela tiden. Sprang ju veckans långrunda med Er på och även att jag var rätt trött på slutet så kan jag ju inte riktigt tycka att det är Ert fel! Är ju jag som ska träna, inte åka rulltrappa.. Fast förresten, lite bråkigt blev det ett tag när jag fick skav under ena foten men det är inget jag tänker bråka om någe mera. Nu håller vi ihop tycker jag, så ska Ni få följa med på Halvmarathon sen i september. Ok?

Och namnet. Saucony. Enligt killen på Intersport ska det uttalas ”Såsåny”. Inte ”Saukåny” som jag fått för mig. Sorry. Nu vet jag bättre!

7 kommentarer:

  1. :) alltid kul att läsa dina humoristiska inlägg! Bra skor det där...:) Kör hårt!

    SvaraRadera
  2. Naice! Dom gillar dig säkert! :)

    SvaraRadera
  3. schyssta!
    Blir nog ett par nya efter maran. Vågar inte satsa på nya innan ;)
    Tusen tack för pepp och jo, jag är förberedd. Haft otur på slutet, men psyket finns där. Jag ska runt!

    SvaraRadera
  4. Skitsnygga! Ser riktigt bra ut. Jag blir så suktad...

    SvaraRadera
  5. Så mycket uppmärksamhet som dom där pjucksen kommer att få i form av löpning kan de ju inte annat än att gilla dig!

    SvaraRadera
  6. Härligt med nya pjuck. Gör under för löpsteget

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!