söndag 6 maj 2012

Bara man får lite hjälp så går det lättare..

Sonen plockade värsta fina buketten till mig!!  
Morgonkaffe. Eller om det är kaffet efter maten. Eller det på eftermiddagen kanske. I alla fall inte på kvällen, jag dricker aldrig kaffe på kvällen. Tänk om jag inte skulle kunna sova..
Min man har många fördelar. En av dem är att han kan ”sparka” igång mig ut på löpning om jag inte själv kommer iväg, alternativt kommer på tusen andra saker att göra först. Idag skulle min vän Jenny komma förbi ungefär vid middagstid och jag hann tänka att löpningen, den får jag ta i kväll istället. Innan hinner jag inte/ orkar inte. Men maken, pushar, föreslår att jag ska springa innan och förstås har han rätt! Sagt och gjort, snabbt på med skorna och sen iväg på nära milen.. Skön känsla efteråt!! Och nu är kvällen fri!!

Annars har vi haft en riktigt soft söndag. En shoppingtur till köpcentrat men annars fix och trix i trädgården, gräsmattan klippt och fröna i jorden! I år satsar vi på morötter, rättika, spenat, brytbönor och plocksallad. Bilder kommer när det finns mer än jord att visa:-)


15 kommentarer:

  1. ÅÅååå skick över honom hit, här har det mest muttrats sedan jag kom in efter löpturen.... Kanske kan han hålla en kurs i så peppar du din fru?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja jag kan kolla med honom. Kram

      Radera
  2. Tror du han kan bli min PT! Kommer inte ut själv, skulle behöva dragkraft!
    Har du sett att jag har en tävling?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken bra P t du har! Skulle behöva 10 såna känns det som, fattar inte att det ska vara så svårt:) bra gjort av dig! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Jag ibland behöver man hjälp!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Underbar bukett, duktig du är :) kramar Diana

    SvaraRadera
  6. Verkligen vacker bukett! Och sonen har säkert fått en bamsekram av en glad mamma. Kram

    SvaraRadera
  7. Jag skulle också behöva nån som sparkar ut mig i spåret, har helt kommit ifrån träningen men snart hoppas jag att jag hittar tillbaka igen.
    Kram Lina

    SvaraRadera
  8. Vilken proffs-bukett! Snyggare än de man köper, ju. Sen är jag lite blödig och tycker att blommorna ska få stå kvar på sin plats...

    Kaffe, har inte druckit det på 6 mån. Har börjat känna lite sug ibland. Kanske ska testa, åtminstone en koffeinfri? Är rädd att det spär på halsbrännan bara...

    SvaraRadera
  9. Förstår att du blev glad över denna vackra bukett :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  10. vad härligt, bra jobbat!
    Brukar själv vara ganska svårövertalad men börjar komma på små trick för att lura ut mig själv också... intalar mig att jag längtar till det =)
    Har du något speciellt mål med löpningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anmälde mig till Stockholm halvmarathon i september och har börjat att följa ett träningsprogram vilket innebär löpning 4 ggr i veckan framöver...

      Radera
  11. Visst är det så att med lite peppning så funkar de:). Sötaste buketten från sonen....kärlek:).
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Superfin bukett! Värmer ett mamma-hjärta. :-)

    SvaraRadera
  13. Men gu vad du är duktig! Jag skulle behöva en sån kickigång-kille jag också, men dessvärre är vi likadana bägge två och gärna skjuter upp grejerna, som den där träningen dårå. Humpf..

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!