söndag 1 april 2012

Vilken tur att det finns Google..


Det är ju tur att det finns Google nuförtiden. Tycker att Google är användbart till precis allt man vill kolla upp. Hittade helgskinka på Ica till ett bra pris (gillar bra priser..) men hade ingen aning om hur man tillagar en skinka. Med några snabba slagningar på Google står nu en senaps- och sesamgriljerad skinka i ugnen. Bara sådär!
Annars har vi tagit oss en tur till den årliga påskmarknaden. Eftersom det var så himla kallt så blev vi sittande en bra stund inne på Ragnars café där man får kaffe i kopp och det finns gott om bakverk för den hugade. Vem som fick i sig en pariservåffla, det var inte jag. Det var Jonas!
Mötte upp vänfamiljen Strand-Wilzén för lite marknadsrace och kaffe. De är mitt i flyttartagen så vi var nöjda med att ha ”lurat” dem hemifrån en stund. När man är mitt i flyttartagen är det ju lätt gjort att bli biten och bara packa upp och packa upp och fixa och packa upp lite till.. Najs, att träffa dem idag!
Nu så, avvaktar vi resultaten av skinkan och hoppas på för alla en härlig kväll!!

4 kommentarer:

  1. google är bra och jag är säker på att skinkan blir bra
    kramar

    SvaraRadera
  2. Google är grymt! Hur gjorde man förr undrar jag ibland... ;)

    Trevligt med lite helgskinka. Vi köpte lamm istället. Ska bli spännande att se om det blir bra.

    SvaraRadera
  3. Googlar typ allt här:). Det är perfekt!
    Idag är det allt lite bakslag här...lite snö...fy bubblan. Härligt med tulpaner det är något speciellt med dom :).
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej hallå! :) haha, jag håller med, Google är min bibel ;)

    Jag skulle vilja tipsa om min sida där jag säljer smycken i silver, www.jvalleytwig.se . Just nu har jag dessutom lyxat till det med 10% rabatt på allt! Kika in där och hitta din favorit inför sommaren :) Glad Påsk!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!