onsdag 25 april 2012

Jakten på en hallmöbel..

Vårt hus är byggt 1974, alltså snart 40 år på nacken. Allt i huset är utbytt i alla fall en gång och det mesta går i vitt eller grått (ojdå, glömde trappen. Den är fortfarande VÄLDIGT furufärgad..). Fast det finns ett utrymme som bara är målat men annars i nåt slags original - och det är hallen. I alla fall den gömda delen där man hänger av sig kläder och halsdukar. Och sånt. Eftersom själva hatthyllan inte syns har den visst fått hänga med oss i snart fyra år och tidigare ägare dessförinnan. Den är praktisk. Men tråkig. Dags att tänka om, tänka nytt. Antingen kanske vi kan snida ihop nåt själva annars köper vi nåt; lite inspiration:
Kolla den här sidan; Möbelhuset.. Mycket fint!

Annars Mio:
Detta är Branäs och finns på Mio

Också Branäs, fast till skorna. 
Andra tips??

3 kommentarer:

  1. Bor också i ett hus byggt på sjuttiotalet och visst finns det alltid något som behöver lagas, renoveras eller ändras på då. Helst vill man ha gjort allt med en gång men ork och pengar sätter liksom stopp för det. Kanske bra det också så att man inte förhastar sig. ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har bytt min hatthylla och skohylla till Ikeas "Portis". Den är i svart metall och jag tycker mycket om den :)

    SvaraRadera
  3. Snygg :) Vi har vit från mio inte så praktisk..kram Diana

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!