söndag 11 mars 2012

Vårvintrigt Värmland

Hemkomna efter en tripp till svärföräldrarna i Värmland, trevligt med firande av min, Hermans, Ediths, svärmors, kusin Heddas och svåger Magnus födelsedagar. Tog en promenad längs sjön Möckeln och kunde konstatera att det minsann fortfarande är is kvar, om än inte så säker att man vågar gå så värst långt ut..
Familjens fortsatta sjuk-friskstatus är väl sådär.. Edith var ju inte så frisk som jag hoppats (när ska man lära sig att inte ta ut vinster i förskott egentligen???) utan ligger nu på en feber strax under 39. Jag kommer vara hemma med henne imorgon och försöka få tag i en läkartid eftersom hon rosslar i bröstet både vid hosta och andning. Lilla krake, med alvedon och näsdroppar somnade hon gott i alla fall..

Mathilda fick vara kvar hos farmor och farfar tills imorgon, feber och huvudvärk även där. Hosta.

Nog med sjukrapport, nu blir det Kontoret på Fyran. Jag tycker att det är ruggigt kul, många stör sig väldigt på Ove men jag skrattar gott åt hur allt går till i den serien.. Ha en fin kväll!

3 kommentarer:

  1. Usch då! Bacillerna verkar ha en tendens att bita sig fast så här års. Själv har jag precis börjat återkomma till livet. Idag typ.

    Svar; jag använder canon 50mm 1,8 när jag tar de bilderna. Mitt absoluta favoritobjektiv när jag ska ta närbilder. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Det kan sitta i sånt där, tyvärr.
    Måndag idag iaf.

    SvaraRadera
  3. Idag är det vår....vilket underbart väder vi har:)! Vill inte vara inne alls...:).
    Kram på dig

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!