torsdag 1 mars 2012

Tank-värt!?

Jag tankade en av jobbets bilar idag, vi förväntas fylla på när tanken visar att det är 1/3 kvar. Bilarna ska tankas med diesel och det finns väldigt tydlig information på körpärmen om att det är diesel som gäller. Svårt att missa. För att undvika att någon ändå missar detta och tankar med bensin eller E85 upptäckte jag idag att nån hade monterat dit en ring runt själva tankhålet, antar att dieselslangen är den enda slangen som funkar i det hålet. Smart och bra på alla sätt!

Och nu till saken - jag tryckte på knapparna på automaten lite i fel ordning och blev ganska snabbt assisterad av en man i 50-årsåldern med en typisk "lilla-gumman-attityd" vilket gjorde mig rätt irriterad. Anledningen var väl att jag inte kom igång utan stod och tryckte på knapparna och fick liksom inte till det. Han kom hjälpsamt ut och ville styra om mitt tankande till E-85, "du förstår det är ju det den här bilen ska ha". Att jag sa att jag tankat många gånger och att bilpärmen är tydligt markerad med DIESEL var liksom inget han lyssnade på, ville prompt byta slang och vara hjälpsam. Varför? För att jag är kvinna? För att jag då kanske inte kan tanka så bra? För inte blir män behandlade så - övertygade om att de har fel fast de har rätt. Eller? Lite konstigt tycker jag i alla fall..

Det gick ju bra till slut, han insåg sitt misstag och lät mig både tanka och betala utan ytterligare tillrättavisningar. Tack!

2 kommentarer:

  1. Men suck! Eller alltså suck är ju en lätt underdrift, JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD! Lilla gumman liksom, my ass!
    Karlar (ja för det är över lag mest karlar) som "lilla gummar" en borde få en smäll på käften.

    SvaraRadera
  2. Hmm. Ja, då gäller det att stå på sig. Och just det där "lilla gumman" gör mig vansinnig! Kallar någon mig för det så spottar och fräser jag som en ilsken katt, sen kallar de garanterat inte fru Sederblad för "lilla gumman" fler gånger...

    Tur det gick bra i alla fall.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!