lördag 3 mars 2012

Fira fira fira

Februari och mars är stora födelsedagsmånader i vår familj, båda barnen plus mig (heter det jag?) fyller inom loppet av fyra veckor. Först Edith, sen jag och dagen efter är det Hermans tur. Så idag! Idag firar vi våra födelsedagar tillsammans med min mamma och min pappa som rest hit från djupaste Värmlandsskogarna. Mammas sambo fick stanna hemma och vårda sin förkylning istället. Hej Svein!

Jordgubbar och grädde för den som önskar det
Paket från Arvika Konsthantverk till mig! Jag blev jätteglad över keramikskålen från Brunskog Keramik, Herman blev jätteglad över sitt nya lega. Va olika det kan vara!
Det mumsas mandelcitrontårta och barnen har fått ljus i tårtan. Jag avstod ljus, hade liksom tagit upp för mycket plats på tårtan..
Morfar med sitt yngsta barnbarn, läser boken om "100 saker" för hundrade gången..
Nu är det lördagseftermiddag, det finns lite bubbel på kylning och de andra har gått ut för att njuta lite extra av vårsolen. Jag ska fixa inne lite, ikväll vankas nämligen premiärgrill! Nån annan som går i de tankarna?

2 kommentarer:

  1. vad roligt att fira alla tre på samma gång :) med mamma och pappa där också
    nej, ingen planerad grillning :)
    ha en fin och mysig kväll nu då
    kramar

    SvaraRadera
  2. Det är något av det vackraste jag vet - mor och farföräldrar med sina barnbarn. Tänk så värdefulla de relationerna är.... :)
    Kramar

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!