måndag 2 januari 2012

Två dagar till..

av total ledighet..
Många går tillbaks till jobb idag men eftersom jag jobbade i mellandagarna tar jag ut två semesterdagar nu istället. Jätteskönt! Vi har inget särskilt inplanerat utan har tillbringat förmiddagen här hemma, drällande.. Kanske att vi åker på nån utflykt i eftermiddag, humör och väder och vind får styra.

Julgranen är ett minne blott, så även adventssljusstakar och julpynt. Lika mysigt som det är att ta fram grejerna till advent, lika skönt är det att ta bort grejerna. Samma varje år! Så medan barnen dräller i mysbyxor och ritar lite kullerbyttar lite och busar lite så går jag och fixar med julavslutet. Det enda juliga som är kvar är amaryllisen som bestämt sig för att blomma en gång till och två julstjärnor som fortfarande är röda och fräscha. Jonas, han är en händig karl - han fixar det sista med storbilen vår så att den kan gå ut på Blocket inom kort.

Ja, det är vad vi gör idag.
Fin start på 2012!

1 kommentar:

  1. Blev så trött på vår extremt barrande gran så den åkte ut igår tillsammans med alla julsaker som åkte ner i lådan och upp på vinden igen....skönt! Det ända vi har kvar är alla fina ljusstakar och stjärnor som sprider ljus ett tag till!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!