onsdag 4 januari 2012

Ren och skär underhållning..

får vi varje dag tack vare Herman. Tycker bara att han är en riktigt skön typ, tänk han fyller fem om bara några månader! Igår stegade han fram till en superrynkig gammal tant på IKEA och utbrast glatt:

-Du har ju massa streck i hela ansiktet!

Tanten var, som tur var, av den bra sorten och skrattade bara åt hans kommentar. Hon sa att "jag är så gammal nu så det blir jag inte ledsen för. Rynkor ska man ha!". Tur!

Idag var vi på mataffären och han körde en kundkorg, ni vet en sån där korg som det liksom finns handtag på som man kan dra istället för att bära? Till en början satt Edith i korgen och lät sig bli skjutsad på, efter en stund tröttnade hon och ville gå själv. Herman tryckte i gasen och körde omkring inne i mataffären innan vi fick stopp på honom. Men han väckte en del skratt hos andra som handlade när han skjuter korgen framför sig och springer i full fart mellan broccolidisken och brödet samtidigt som han lyckas vara artig:

-Ursäkta mig. Får jag komma förbi här? Ursäkta mig! Får jag komma förbi här?

1 kommentar:

  1. Underbar bild och det du beskriver gör att jag skrattar högt så jag lyfter från stolen. Jag ser bilder... :)
    Damen med rynkor... tur det var den goda sorten.
    KRAM Ulrika

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!