fredag 30 december 2011

Summerar 2011



Tid att summera 2011, idag är ju sista vardagsdagen och imorgon är det dags för festligheter och nyårsafton!

Jag började 2011 med att fortsätta föräldraledigheten, det blev en hel del legobyggande och en hel del pulsande i meterhög snö. Några födelsedagar också, Ediths ettårsdag och Hermans fyraårsdag.
Just det, 2011 har innehållit en hel del byte av gamla möbler. Detta skåp har fått nytt liv och länge ner i inlägget kommer bilder på andra möbler som fräschats upp och flyttat in hos oss.
Så blev det vår, jag gick från helt ledig till heltidsjobb. Mars var en ganska tuff månad, jag gillade verkligen mitt föräldralediga liv! Har lagt mina arbetstider så att jag ofta börjar tidigt och slutar tidigt, har också tagit en del strödagar ledigt för att göra "ingenting". Vår i alla fall, vi köpte studsmatta och fixade planteringslådor.
Edith växte dåligt och efter en tids oregelbundet kräkande utreddes hon hos läkare och fick diagnosen glutenintolerans. När telefonsamtalet från läkaren kom var jag på stan och köpte barnskor, trodde först inte vad hon sa men kände sen en oerhörd lättnad. Vår lilla tjej skulle kunna återfå kraft och energi med hjälp av ändrad mat!
Det blev sommar även 2011. Jonas började den med att måla hela huset efter vårt panelbyte för ett år sen. Det var mycket klättrande i byggnadsställningar och långa dagar då i juni. Vi åkte till Arvika och firade en student, tillbringade en härlig vecka på västkusten och tillbringade mycket tid med familj och kompisar.
Sensommar och första känslor av höst.. Vi åker till Stockholm och tittar på Vasa, börjar inskolning av dagis och har (peppar peppar) friska barn som knappt är sjuka nånting. Det var en fantastisk sensommar, minns att hela september var en månad som kändes ganska mycket sommar.
Och den här lille charmören.. Han är på väg att fylla fem snart och är en alltigenom glad underbar och härlig skapelse.
Och de här små brudarna. Vilka tjejer va. Eller är det tanter?
Så blev det höst men aldrig riktigt vinter, Herman fick uppleva sin första gröna jul. Nånstans under november pajar objektivet till kameran och det har blivit mer fotande med Iphone sen dess. Men kort det tycker jag är kul att ta så det får bli Iphone ett tag till men sen får det nog bli ett nytt objektiv, ska sondera marknaden..

Hösten innebär för oss en hel del vardag med jobb och dagis. Jag går en chefsutbildning i Sigtuna och läser en del, Herman går på gymnastik och simskola. Nånstans i början av oktober får vi ett ryck och river vägg mellan kök och vardagsrum, får en öppnare planlösning.
2011 har varit ett bra år! Önskar för alla att 2012 blir det också!
Kram från Sara

1 kommentar:

  1. Vilka härliga bilder. Det är när man ser dessa bilder man fattar vilket rikt liv man lever! Gott nytt år! Kram Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!