lördag 26 november 2011

Fyllde lätt en kundvagn..

Mamma och Svein är här i helgen, firar lite första advent med oss. Tog med mamma på en matshopping som hon nog blev lite förvånad (imponerad!?) över, det är trots allt rätt stor skillnad på att handla mat till två personer och att handla till en småbarnsfamilj med två (ibland tre) barn. Förstås att mamma har storhandlat, det är inte det jag menar, men jag känner mig rätt effektiv när jag rattar runt kundvagnen i mataffären och fyller den med mat som ska räcka stor del av månaden. Gärna att den mat vi lagar räcker till matlådor också, så går luncherna snabbare och blir billigare! Utöver mat till oss alla inklusive mannen på sina 195 centimeter blev det också tvättmedel, blöjor, välling, glödlampor, tandborstar och annat som familjen behöver. Nu är det fullt i skåpen ett tag och som ni ser på bilden, det blev en del frukt också!

Fina adventsljuset från svärmor och svärfar som passat barnen i veckan när jag varit borta och mannen jobbat.
Nåt vajsing med vår systemkamera ibland, kameran vill inte fokusera på objektet utan på nåt bredvid eller bakom. Av säkert femtio tagna kort är dessa de bästa på Skrutt:
Lite suddiga som ni ser och vi har ännu inte riktigt lyckats förstå vad det beror på..
Nu är det lördag och det är eftermiddag, Herman har lagt beslag på mormor och Edith sover i vagnen. Lycka att sitta vid datorn en stund och till och med kanske läsa några sidor i nya boken av Katarina Wennstam jag köpte på tågresan hem igår.

Ha en härlig lördag!

1 kommentar:

  1. Alltid skön känsla när man storhandlat!! Gillar adventljuset, ett sånt skulle jag vilja ha!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!