lördag 24 september 2011

Jaguaren i Finspång

Min barndomsvän ringde igår! Hon är en mycket mycket mer estetisk och konstnärlig person än mig och jobbar med olika teateruppsättningar runt om i landet. Häftigt tycker jag! Just idag spelade hon för regionteatern i Finspång, bara några mil från oss. Sagt och gjort! Tre barn min pappa och min man plus mig själv packade in oss i bilen och åkte dit.

Men vi som var inställda på "fin-kultur" blev också överraskade av Finspångs "ful-kultur" idag, det bjöds på rally och när nu vädret var så fint stod vi och tittade på bilarna som skulle köra två varv var rund Finspångs lilla centrum. Vem vann? Vet inte.. Jag övar mig i att fota rörliga objekt och la ganska mycket energi på detta..
Och här sitter jag vid Finspångs kommunhus och äter en banan.Och så blev det fin-kultur till slut! Barnföreställningen Jaguaren med ensemblen från Regionteatern i Blekinge Kronoberg. Tack till fina fina Anna-karin!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!