söndag 4 september 2011

En liter saft på Jättegrönt

Alunrot och gräslök
Saft (ta del av storyn..)Var på Jättegrönt i Gamla Linköping idag. Massor av folk, växter och sol. Det roligaste var min man. Vi stod och pratade med en tant som sålde sin egna saft och diverse sylter/ geléer/ chutney hon hade gjort. Jag ställde några artiga frågor och maken stod en meter och funderade förmodligen Inte på chutney och sånt. Så ringde min telefon och jag gick ifrån för att svara. Då fortsatte tanten sin lilla föreläsning om vad hon gjort av olika växter i sin trädgård. Min man tror ibland att han gör människor ledsna av att Inte handla av dem, så alltså handlade han. För att komma därifrån. Så nu har vi några liter saft som jag inte vet vem som ska dricka, vi är ingen saft-familj utan det blir mest Festis och färdigpaketerade drycker. Tyckte det var roligt. Vi fick en hemsydd väska till saften också. En blå.

Nu har jag mellanmålat mig själv och ska ut på söndagens milrunda. Sen, ikväll efter diverse trädgårds- och innebestyr ska jag läsa den här tidningen som jag tycker är väldigt bra: Your life!

2 kommentarer:

  1. Alunrot blir en fin buske så plantera den med möjlighet att breda ut sig.
    Hemlagad saft är annat än köpesaft.

    SvaraRadera
  2. Det är väl bäst att J dricker saften så inte tanten blir ledsen. Roligt!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!