måndag 8 augusti 2011

Att göra-lista!

På jobbet kör jag alltid med "att-göra-listor". Där fyller jag på stort som smått som jag behöver fixa eller komma ihåg. Funkar kanon för mig, jag kan lätt se vad jag gjort och vad som är kvar. När listan blir rörig av överstrykningar och bockar överför jag enkelt återstående punkter på ett nytt blad. Papper och penna är bäst för mig - många kör säkert med dator och telefon som kom-ihåg men i detta läge är det inget för mig..

Hur som, vi har en ledig vecka nu med en inplanerad dagstripp och några dagars inskolning innan vardagen drar igång. För att inte tänka "va fasen det där hade vi kunnat gjort på semestern" har vi nu upprättat en liten veckolista. Den sitter på kylskåpet och det är bara att fylla på med mer och stryka över vartefter. Är det möjligen fler som kör med listor semesterns sista dagar?
Och medan vi fixar med saker här hemma blev det en enkel lunch - pannkakor! Till lunch för oss fyra och ett par matlådor gör jag:
6 ägg
12 dl mjölk
5.5 dl mjöl
1 tsk salt
några matskedar smör som smälter i panna och sen hamnar i smeten.

Det vanliga mjölet byter jag numer ut mot glutenfritt mjöl och det funkar för hela familjen. Till och med blir pannkakorna mer frasiga av det mjölet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!