söndag 14 augusti 2011

Åka buss och ha det gott!


Undrar en sak? Vi tog bussen till Ida och barnen idag, resan tar cirka 20 minuter. Det finns ett ställe halvvägs där bussar i båda riktningar stannar och om nödvändigt väntar in tidtabellen. Idag stod vi där i cirka fem minuter och det är då jag undrar varför han måste köra så in i h-e fort för att stå där i fem minuter och vänta? Bussen krängde och barnvagnen (tom) välte och jag höll hårt i barnen för att de inte skulle ramla. Han hade ju liksom inte bråttom!?

Väl där så hade grabbarna kul och medan småtjejerna sov fanns tid att gå igenom lite av livets viktiga frågor över en kopp kaffe och nacken böjd över nya Mama!

Eftermiddagen tillbringar vi här hemma med att plocka i ordning lite inför veckan samt spela In The Club (Danny) om och om igen.. "Någon" var uppe och kollade Sommarkrysset igår och tyckte att Danny är liksom bara världens coolaste. Och "någons" mamma tycker fortfarande att låten är bra och trycker på Play. Om och om igen..

Förresten, här en bild på baksidan och de nya staketspjälorna som maken fixade till i veckan. Det var ungefär en dags jobb och vi (eller, han..) använde rätt av de befintliga reglarna. Nu har vi äntligen likadan framsida som baksida!

Någon sa att björnbär bara ger frukt på fjolårets grenar men det stämmer verkligen inte!? Vi får ganska mycket björnbär och busken blev ganska illa åtgången av panelbytet i november, så åtgången att vi klippte ner den nästan till grunden och satte hoppet till 2012. Men antingen hörde jag fel angående att det måste till fjolårets grenar för bär, annars har busken inte fått rätt instruktioner gällande hur den förväntas bete sig här i världen..

Ha alla en skön söndag!!

1 kommentar:

  1. Härligt att höra att det inte bara är jag som gillar Danny...

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!