söndag 17 juli 2011

Sommarledigt!

Så har nu semestern börjat! Kändes förväntansfullt att gå från jobbet i fredags, få några veckor som man fyller med det man vill!

Nu i helgen har vi haft sommarfest hemma hos Jonas föräldrar, en riktigt mysig tradition med allt från femkamp till grill samt firande av årets alla namnsdagar. Var och en får en liten present av varje familj, uppskattat av barn och vuxna förstås. Barnen glada över cyklop, metspö, maraccas, badhanddukar och ritböcker. Jag och mannen glada över Morbergs grillbok, första skålen från PiP-studio och nytt pynt som T-shirts strumpor och armband. Och förstås - sommarfest är inte bara presenter utan också den helg under sommaren när den delen av familjen får massa tid att träffas.

Lyckas inte riktigt få till det med bildöverföring via datorn så bilder visar jag en annan dag - ok!?
Nu när jag läser vad jag skrivit här uppe så ska jag vara ärlig och säga att jag stundvis varit osocial under helegn men oj vilken bra bok jag fastnade i. "Patagini-kontraktet" av Lars Kepler. Om du läst "Hypnotisören" och gillat den - läs Patagini och gör dig redo för sträckläsning... Funderar redan över om pseudonymen Kepler kommer ut med en tredje bok så småningom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!