torsdag 14 juli 2011

Regniga torsdag!

Jobbet tar mig emellanåt till Motala, idag var jag sen och hade lite otur att hamna mitt för en broöppning. Satt och tänkte där för mig själv att det här är en bra övning.. Jag ska över den där bron men det kommer inte gå fortare bara för att jag vill det utan det tar den tid det tar. Vad är det värsta som kan hända? Bara andas och ta det lugnt, det tog lite extra tid men såhär i efterhand spelar det ingen roll, jag kom bara lite sent men hann lyssna lite extra på Christer på P3!
Nu är det bara en dag kvar av jobb innan jag har semester. Resten av familjen har rest före upp till Karlskoga och jag fick möjlighet att jobba färdigt och sen försöka vänta ut regnet innan jag skulle ta cykeln hem. Det var en av dagens aktiviteter jag inte lyckades med, att vänta ut regnet alltså.. Sjöblöt och utan regnkläder kom jag hem och tillbringar kvällen med tända ljus och en extra filt för att bli varm igen.. Rädd om telefonen som jag är la jag den i en tom matlåda för att den garanterat inte skulle bli blöt under cykelturen hem.

Men - att jobba färdigt, det lyckades jag bättre med och de timmar jag har på mig imorgon kommer nog alldeles lagom räcka till det jag behöver. Sen är det bara frånvaromeddelande i mailen och programmerandet av en dataröst som meddelar att "semester.. Återkommer 15 augusti" som ska göras.. Blir fint det..

1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!