fredag 1 juli 2011

Myrornas krig!



En förkyld liten tjej kom hem från sin semester idag. Även fast det bara är tre dagar sedan hon åkte så känns det som att hon vuxit massor och blivit större! Lilla stumpan! Mathilda och Herman nöjda över sin tripp också, de hade till och med sovit i tält en natt. Nu sitter det en nybadad lite halvtrött Mathilda och en ännu tröttare nybadad Herman och mumsar i sig sina fredagschips vid tvn, de blir nog en tidig kväll för dem.. Tar på krafterna att vara på äventyr!

Och jag sov visst inte ensam inatt trots allt. Vaknade och upptäckte att det krupit in myror i köket. Usch! Äckligt med myror inomhus tycker jag.. Så mamma kom med dundertipset att hälla Fun light i myrstigarna, det ska innehålla så mycket kemikalier att myrorna dör. Eller nåt. Men mamma, det måste vara de värmländska myrorna som går på den lätta. De här östgötska varianterna ger sig inte för annat än gift - Radar!

Fun light till vänster. Radar till höger.

3 kommentarer:

  1. Om det inte hjälper med radar så ring Anticimex. Det är gratis. Vi hade jätte möe myror förra året. Bara de hade varit här inte en enda i sikte.

    SvaraRadera
  2. Jag håller fortfarande på att börja med fun light saft innan kriget trappas upp.

    SvaraRadera
  3. Mamma tro mig. Jag testade. Hällde en lång rand med röd fun light men myrorna klev bara rätt igenom, de är visst av hårt virke de här lite mer stadsmyrorna!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!