söndag 10 juli 2011

Lyckligt slut på Kolmården!


Vi åkte till Kolmården idag, passade bra när vi såg att det skulle bli uppehåll men ett lite svalare väder än tidigare i helgen. Sedan jag träffade Jonas har vi varit på Kolmården ganska många gånger men jag tycker ändå att det är lika roligt varje gång, dels att barnen växer och med det uppskattar olika och nya attraktioner. Dels så är Kolmården så otroligt familjevänligt och proffsigt organiserat, en fröjd att gå omkring där!

Fast det började inte så bra idag..


Efter att ha blivit halvt om halvt uppäten av en tiger, med nöd och näppe klarat sig undan genom att fly i en jeep klarade han sig med ett skrapsår och djungelplåster på hakan. Vilken tur! Jag andades ut och dagen kunde få fortsätta:-)



Den nya attraktionen "Safari" i form av linbana var en av dagens höjdare. Linbanan sträcker över samma område som safarit man gjorde i bil förr, nu sitter man i egna korgar och seglar över området och får kolla på björnar, lejon, giraffer med mera på ett ganska nära men förstås ändå säkert avstånd. Också stor skillnad att segla omkring ganska så ljudlöst till skillnad mot förut när man tuffat runt i den egna bilen.

Om jag ska ge mig å att betygsätta dagens resa så får den fem solar av fem möjliga!

1 kommentar:

  1. Härliga bilder från härlig dag!!
    Ha en fortsatt härlig vecka (vet att du räknar ner nu...)
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!