tisdag 12 juli 2011

Ett stycke pyjamas!



Till båda barnen har jag hela tiden tyckt att det är så himla mysigt att ta på dem pyjamas. Det är på nåt sätt en fin avslutning på dagen att ta på dem rena och torra kläder och förhoppningsvis så sover de gott sen. Ärver gärna kläder och använder men just pyjamas är ett plagg man använder så mycket så det vill jag helst köpa nytt, gärna Polarn o Pyret som har kvalité gjort för tusen tvättar. Nu är sonen så stor att han helst bara sover i ett par shorts, men lilla dottern har ännu inte utvecklat en egen vilja på det sättet..

När de är riktigt så små så tycker jag att helpyjamasen är den bästa, byxa och tröja blir bara jobbiga glipor på de klena underhudsfettbarnen. Nu är dottern inne på vad jag tror den sista helpyjamasen, tycker hon är så go i den och passar på att använda den så fort den är ren. Att det är varmt hindrar inte mig från att ta på henne den, lika säkert som amen i kyrkan sparkar hon ändå under natten av sig täcket oavsett vad hon sover i. Och jag tycker att hon blir lite extra söt i sin egen one-piece - och min egen mammakänsla säger att hon nog sover extra bra i just den..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!