måndag 13 juni 2011

Smultronställe!!

Just idag. Är. Livet. HÄRLIGT!! Jag brukar tycka att livet är härligt och bra men idag tycker jag att det är fantastiskt. Jag är ledig även denna vecka för att vi ska få ihop familjelogistiken i väntan på dagisplats i augusti ("stackars mig att va ledig i juni" hehehe) och det är supermysigt att vara med barnen utan att ha några särskilda planer. Vi dräller lite här hemma, har varit på en smultronutflykt och är nu varma, rödblommiga och hungriga. Snart blir det mat - äta på balkongen blir det idag!

Det finns en extra guldkant med att vara ledig dessa veckor och den guldkanten stavas EDITH!! Ni vet ju att hon är gluteintolerant och jag har också skrivit att hon varit slö, trött och hängig som en följd av detta. De senaste två veckorna har hon fått glutenfri kost och vi har en annan tjej är hemma nu! En tjej som vill lära sig gå, som kan sitta på golvet och pyssla med sina saker och som älskar att bli busad med. En liten tjej som visar nyfikenhet på livet och som vinkar glatt till alla hon ser oavsett det är fåglar bilar eller tonåringar. Jag är så fantastiskt glad för denna vändning och jag är så glad att se hur hon äter och hur hon blir "tjock och fet". Förstås inte tjock och fet men det är mysigt att se henne få hull på kinder och kropp nu!

Vi har ett piggt barn igen och då är jag en lycklig mamma!

Bilder från idag:




3 kommentarer:

  1. Vad skönt att Edith mår gott nu! Det låter som ni har det riktigt mysigt ihop där hemma.

    SvaraRadera
  2. Va roligt att lilla gumman så tydligt mår bättre redan Sara :)
    Skönt att höra att livet leker! Hoppas vi hinner ses nåt i sommar. Om inte annat så sveper jag väl förbi när jag är på väg söderut i Sverige - och ni är välkomna om ni har vägarna förbi Stockholm så klart!
    Kramar från Jenny

    SvaraRadera
  3. Blir alldeles varmglad i hela kroppen när jag läser om Edith!!! Så underbart att se och höra att hon mår så bra och förstår hur ditt mammahjärta tar extra skutt av glädje!!! Fantastiskt!!! Så glad för er skull!! Stor kram!!!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!