lördag 11 juni 2011

Klappa katt!

Det finns flera djur hemma hos mamma. Den som bor permanent just nu är Elsa, en grå perserkatt, som jag skaffade mig en gång i tiden. Eftersom jag då hade egen lägenhet och var borta mycket så var det en bättre lösning att Elsa fick bo hemma hos mamma, i alla fall på långlån. Det har blivit ett jättelångt långlån nu och jag tror att hon trivs allra bäst här hemma hos mamma där det är fri tillgång till härlig Sheba eller vad hon nu kan vara sugen på.

Därutöver har det också varit två hundar och en katt men de är alla i sina respektive katt- och hundhimlar nu.. Som frekvent gäst har vi nu katten Uno, det har blivit sonens favorit denna vistelse. Han klappar katten och är väldigt mån om att han ska ha mat. Dock är det grannens katt så vi försöker att hålla honom lite kort - hålla distansen så att säga. Men det hindrar honom inte från att äta när maten ställs fram!

Och så var det ju bal igår kväll! Mängder av vackra tjejer och stiliga killar som skulle få dansa sin studentbal. Regnet hällde ner men vad gjorde väl det, de skylde sig med paraplyer och verkade glada ändå. Så här fin var Alexandra:

Nu ser ni inte kjolen men den var förstås hellång och var plisserad i samma färg som överdelen. Vacker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!