fredag 17 juni 2011

Blöta!





Medan regnet har hällt ner hela förmiddagen har vi ägnat åt oss diverse inneaktiviteter. Jag gillar att regnet kom idag, dels för att trädgården verkligen blöta ner sig men också för att det är rätt skönt att drälla inne utan att känna det där vanliga att "vi borde gå ut, det är ju så skönt.."

Herman pysslar och grejar med sitt lego och alla bilar han har överallt, medan Edith sover har jag tittat igenom utbudet av glutenfria kakor och rulltårtor men också avverkat en löjligt stor hög med stryktvätt! Och så rotade jag igenom en hög med gamla skivor och har introducerat barnen för Ted Gärdestad, Ge en Sol med mera. Jag vet inte om de var så imponerade men skivan har fått gå ett par varv nu i alla fall..

Nu väntar promenad till kommunens nya badplats som har invigning i eftermiddag, Jonas gör sista dagen innan semestern och när han kommer hem har han med sig Mathilda som nu är ledig efter skolavslutning II:a klass. Fint dä!

1 kommentar:

  1. Gött med regn!
    Vi fick också regn idag trots bad i Mangskog inplanerat... Vår innedag valde vi att fördriva hos granne-Pernilla för att få ett miljöombyte. Kändes att det behövdes idag!

    Hoppas ni får en härlig helg!

    Efter er semester här och på camping, hur ser det ut resten av sommaren för er då?

    Tack för dina ord på min blogg!

    Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!