tisdag 31 maj 2011

Positiva besked!

Förhoppningsvis blir det lite mindre sånt här:
Snart kommer vi få fler stunder av det här:
Och det här!
Idag ringde läkaren från Barnkliniken och meddelade oss att Edith även på biopsin visar positivt för gluteintolerans. Eller positivt och positivt, ofta känns det så konstigt att säga att diagnoser är positiva men ni vet vad jag menar.. Det innebär i alla fall att hon inte kan äta mat som innehåller vete, råg eller korn. Antingen så kommer hon få göra andra val (ris istället för pasta tex) eller så får hon äta någon av alla de glutenfria produkter som finns på marknaden.

När jag lagt på luren kände jag ett lugn, ett väldigt lugn med tanke på att jag inte känt mig Så orolig ändå. Men omedvetet har jag väl ändå gått och grubblat och nojat att det skulle vara något annat som gett henne dessa symtom. Men nu vet vi besked varför hon varit svag och halkat efter lite i utveckling, nu kommer det vända och nu kan allt bara bli bättre! Man kan ibland ha synpunkter på vården och landstinget men det bemötande och den snabbhet vi ändå fått hjälp kan jag bara känna tacksamhet för!

Några bilder på mat som Edith kommer kunna äta:



3 kommentarer:

  1. Skönt att ni fått en diagnos så ni nu kan gå vidare och jobba in det nya mat-tänket! Går att fixa till god mat även som glutenintolerant det är bara lite mer pyssel! Hoppas ni får bra hjälp av en dietist! Viktigaste är trots allt att lill-tjejen kommer må bättre och bli tip-top igen!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni fått veta nu att det är gluten, något som är "lätt" att fixa till, även om det blir en omställning för er nu i början!! Det bästa är ju nu att det kommer vända och lillskruttan kommer bli pigg och växa för fullt!!! Har tänkt på henne massor och vill gärna lära mig hur vi kan göra när vi ska ses på middag ect så matalternativet även passar sessan!!:) Hörs och ses ju må!! Stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Skönt att få ett besked, finns masssor av god och bra mat där inte gluten är med.
    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!