onsdag 4 maj 2011

För ganska precis två år sedan..

köpte jag mig en perfekt syn! Häftig grej och inte en sekund har jag ångrat de tusenlappar jag la ut för att göra ett laseringrepp.
Veckan innan själva operationen fick jag inte använda linser för att ögonen skulle vara så utvilade som möjligt, samma sak innan själva undersökningen/ bedömningen som gjordes någon månad dessförinnan. En baggis i efterhand även om jag just då kände mig som en glasögonorm! Jag var i operationsrummet kanske en halvtimme, själva ingreppet var klart på fem minuter. Fick lugnande tablett och lokalbedövning innan ingreppet, efteråt några smärtstillande att kunna sova på. Ögonkirurgen - hur trevlig proffsig och informativ som helst, kändes helt lugnt att lägga över min syn i deras händer.

Första sommaren var jag lite ljuskänslig men det är helt borta nu. Har inte haft några som helst komplikationer utöver detta, nu kan jag vakna på morgonen utan att leta upp glasögon för att kunna gå på toa.. Jag tänker sällan på att jag varit en glasögonorm och linsbärare i totalt 15 år! Otroligt hur lätt det är att anpassa sig till ett mer bekvämt liv!

Får ofta frågan om synen "håller" och svaret är JA. Jag ser hundraprocentigt och det enda som kan hända med mina ögon är det som kan hända med Dina ögon. Att åldern påverkar synen och jag på sikt kommer behöva läsglasögon. Men det har Inget med ingreppet att göra!

Så, för den som går i liknande tankar. Kolla denna hemsida..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!