måndag 16 maj 2011

Chef. Och fiskpinnar

Idag fick jag första numret av Chef. Jobbet betalar några nummer och förhoppningen är att vi ska kunna förkovra oss och förhoppningvis bli lite klokare och lite bättre i det vi gör. Får se om jag lyckas - det är ju väldigt svårt att utvärdera sånt på egen hand! Men tidningen verkar bra i alla fall, det jag hunnit att bläddra så här långt.

Gläds idag åt sonens utvecklingssamtal på dagis imorse. Gläds åt att höra hur personalen uppfattar honom både sett till kamratskap, färdigheter och mognad. Roligt att höra hur det går för honom och att det mesta fungerar bra på dagis, han är ju där en del av sin tid och mer blir det efter sommaren då vi båda ska jobba! Förstås att ett utvecklingssamtal med föräldrar till fyraåringar syftar till att bekräfta barn och barnets föräldrar men eftersom jag älskar att bli struken medhårs så slickar jag i mig av alla fina ord...

Gläds åt hans roliga kommentarer. Idag hade Jonas gjort torsk och ris till middag. Herman tyckte att det var lagom kul så han satt och bad om att få fiskpinnar och pasta istället. På informationen att det faktiskt är precis sån fisk i just fiskpinnar ser man liksom hur hakan trillar ner på honom.. "Va? Är det FISK i fiskpinnar??" Ja, tänka sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!