torsdag 7 april 2011

Vad vi fyller tomten med..

Nu har vi äntligen skruvat ihop barnens nya sandlåda och fyllt den med sand. Kommande projekt är att strö benmjöl över gräs och växter (tack Jenny!) samt fylla våra två odlingslådor med jord. Och sen förstås - odla! Nu ska vi testa om vi har några gröna fingrar i den här familjen! Vi ska börja med sånt vi tror vi kommer klara - morötter, dill och rädisor.

Och som ni ser på bilden ska vi även fylla tomten med en studsmatta. Vi har lovat sonen detta sedan förra sommaren och jag tror det kommer uppskattas av stor och liten här hemma:-) Bara det torkar upp lite mer i gräset så..

Den här veckan är en väldigt intensiv jobbvecka. Det är tidiga mornar och tyvärr lite mer sena eftermiddagar är jag önskar. Sen har jag lagt en kväll på att handla och en annan på att ha pass så det har blivit väldigt lite tid med barnen. Det är mycket man vill hinna med i sitt liv - har en bra defintion av "livspussel" som jag ska dela med mig nån dag.

Nu är det två sovande barn i sina sängar - jag och maken ska roa oss med att sätta en krusbärsbuske i jorden innan det blir beckmörkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!