måndag 4 april 2011

(O)-smart teknik

Brottningsmatch mot tekniken idag.

Inom loppet av vecka har vi fått både nytt operativsystem OCH nya telefoner på jobbet. Och inte vilka telefoner som helst utan smartphones av hög klass.
I vanliga fall tycker jag det är lite kul med ny teknik, brukar lära mig i egen takt och det här med bruksanvisning - det är inget för mig! Vill inte kalla mig själv ett teknikfreak på något sätt men är heller inte främmande för att pröva och lära mig mer.
Men nu är det lite mycket.. Både för mig och för andra på jobbet..

När man får lägga massa extra tid på att installera skrivare, ställa in olika nya inställningar för att läsa och skicka mail, undra hur man sparar olika dokument - då är det inte så kul!
När man hör andra svära över touchscreen-telefoner man inte greppat än, försöker visa kolleger hur man lägger in kontakter och man själv undrar hur man sätter på/ stänger av 3G - då är det inte heller så kul! Eller när någon i ren frustration utbrister:
- och hur RINGER man på den här??

Snart har jag nog blivit vän med tekniken och den kommer säkert underlätta vardagen för mig på vissa sätt - men idag kan jag ärligt säga att jag kände viss frustration under cykelturen hem! Men nu, efter att ha planterat i krukor och förberett odlingslådor - då känns allt bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!