lördag 30 april 2011

En cykeltur senare..

Utsikt över Stångån, Hackefors sluss.
Idag är det valborgsmässoafton! Vi har varje år tittat på brasor på olika ställen, det brukar vara stämningsfullt med alla människor, brasan och lite lagom kyligt väder. Har jag tur så har jag inte hunnit att tappa bort majblomman jag köpt utan kan ha den på jackan, kvällen till ära. I år har vi bestämt oss för att stanna hemma på egen hand, med en fyraåring och en ettåring känns alternativet att stanna hemma och kolla firandet på tv som ett bra upplägg! Får bli lite gott att äta också!

Har ägnat dagen åt att grundmåla mannens gamla skåp som ännu är i garaget. Tar bilder allteftersom så när det är klart ska ni få se före - under tid - och efterbilder. Skulle vara kul att hinna måla i alla fall en gång till under helgen - i så fall är det "bara" en målning och en dörrtapetsering som återstår.. När det är färdigt ska det få sin plats i tv-rummet med förvaring för pussel, spel, dvd-skivor och sånt som man inte vill ha framme.

Dottern fick premiäråka i barnsadeln på cykeln idag, vi åkte varvet runt ån om tre kilometer och sonen trampade på. Ett depå-stopp på ICA underlättade hemfärden (=godis i påse..). Hon verkade ganska nöjd med att sitta därbak, nästa gång får det bli en mössa som inte envisas med att åka ner över ögonen på henne!

Ha en fin Valborgsmässoafton!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!