onsdag 23 mars 2011

Tjej i rosa och kille i skinn!

Barnen i sina nya vårjackor!
Vet inte vad jag hade för uppfattning om mig själv som mamma, innan jag blev mamma. Tror att jag hade uppfattningen om mig själv att vara vansinnigt könsneutral, köpa kläder som passar både kille och tjej. Randigt både på längden och tvären. Lillasyster kan ärva storebror.

Ser på bilderna ovan och konstaterar att "det blev inte riktigt så". Jag har helt uppenbart en svaghet för att låta min lilla tjej få tjejiga kläder, gärna får hon ha både kjol och klänning! Tofs och hårspänne - så rart! Samtidigt är det är kul att se sonens min när han får tyffa kläder. Han känner sig så nöjd i sina nya jacka kan jag lova! Hörde av fröken på dagis idag att de just nu jobbar intensivt med genuspedagogik, barn ska vara barn och inte bara tjej/ kille. Och det är väl tur att de jobbar med det. Eftersom jag visst inte klarar det, i alla fall sett till hur de ser ut!

Just det, maken är frisk igen. Panodil och lite extra sömn gjorde susen. Han är också rörd och tacksam över de kommentarer hans förkylning drog in här på bloggen!

4 kommentarer:

  1. Har köp samma jacka till A, han tycker att han är SÅ tuff när han har den på dig och har fått för sig att det är en bil jacka =)

    SvaraRadera
  2. Med risk att bli betraktad som gammalmodig håller jag med fröken på dagis.
    Men - fina är de barnen. / Mormor

    SvaraRadera
  3. Hej Sara! Har varit inne o kikat på din blogg via länk från facebook. Kul att följa din vardag, stor igenkänningsfaktor kan man lugnt säga! Här i Mangskog fylls våra dagar ungefär av samma saker o just nu i en kombination med mer o mer jobb. Själv jobbar jag bara 40%, så för egen del har jag den bästa av två världar just nu.

    Ang dagens ämne instämmer jag till fullo, resonerade precis som du. Klar att lillasyster ska ärva storebror, barn är barn så det så! Men, fyyy va lätt man trillar dit. Som sagt, det är tur att dagis finns i våra barns vardagar ;)

    Ha det gott!
    Kram Jenny J

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!