måndag 28 mars 2011

Sommartid!!

Sommartid! Härligt!

Idag ljust ända till halv åtta, plötsligt inte lika lätt att lägga de små. Mycket spring i benen på sonen och mycket kryp i benen på dottern. Faktum är att hon håller på att lära sig gå! När jag är på jobbet är hon tydligen en fena på att stå i mellan fem och tio sekunder. När hon och mannen sen ska visa mig går det inte lika bra - än så länge:-) Men skam den som ger sig - snart händer det!

Koncentrerad TV-min I

Koncentrerad TV-min II
Efter några dagars halsont känner jag mig frisk igen och passade på att springa hem från jobbet. Nu när snön smält så tog jag en genväg (omväg) genom skogen för att testa lite skogsterräng. Omdömet om denna lilla utflykt är medium än så länge, snön har förvisso smält men det är alldeles för svampigt och blött för att det ska vara riktigt kul. Men asfalt och grus funkar fint så jag håller mig till det en stund till!

Nu har jag semester i två dagar! Ser mycket fram emot att vara hemma med barnen och göra grejer tillsammans med dem. Sonen går på dagis imorgon men jag frågade honom om jag kunde få vara med på deras samling, det tyckte han lät bra så då kör vi på det! Gäller att passa på så länge han tycker det är okej att ha mamma med - längre fram kommer den dag då man inte är mycket värd utan mest "piiiiiinsam".. Jaja - det tar vi då!!

Nu har mannen på ett lite omodernt sätt varit och hyrt en film så dags att inta position i tv-soffan! Ha en fin kväll!!

2 kommentarer:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!