onsdag 9 mars 2011

På den sjunde dagen skapades Intranätet

Sötnosarna..
Idag gjorde jag sjunde dagen på jobbet. Insåg ganska tidigt efter återkomsten att ett år är lång tid i en liten människas liv men kort tid på en arbetsplats. Vissa saker har förändrats under året jag varit föräldraledig men i det stora hela är det mesta sig likt. Märkligt hur fort man ändå kommer in i sin jobb-vardag igen! Det är olika möten, uppföljningar, praktiska frågor och mångas intressen att ta hänsyn till. Nåt jag kommit på man ofta hänvisar till är...

intranätet..

"det står på intranätet", "rutinen finns på intranätet", "har du sett på intranätet".

Precis som om alla har full koll på vad som står på intranätet!? Finns säkert tusentals olika artiklar, vägledningar, telefonnummer, minnesanteckningar på intranätet. Det är ju en stor myndighet jag jobbar för så att be mig ha koll på hela intranätet är för mycket. Det är som en snårig djungel där man har koll på sitt eget närområde, det man själv arbetar med och har daglig nytta av.

För att roa mig själv brukar jag svara "intranätet" på alla frågor vi ställer till varann här hemma också:
-vad blir det för mat? det står på intranätet.. (funkar sådär)

Nu har jag kört veckans Korpenpass och är efter lite bloggläsning redo att slå igen för idag och säga god natt - ha en fin torsdag!

1 kommentar:

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!