lördag 5 mars 2011

Lat lång ledig lördag!

Ledig lördag, inget inplanerat och vi bara dräller runt här hemma. Jätteskönt, skönt att ha just en ledig hemmalördag efter de här första dagarna på jobbet. Nu börjar det dra ihop sig mot middag så kanske att jag ska ta och hoppa in i duschen strax, har inte blivit av ännu.. Kanske att min man uppskattar att få se mig i nåt annat än träningsbyxor och hoodtröja en stund? Till middag blir det hemmagjord pizza med skinka, ananas och svamp. Hmm, vad är det på pizzaspråk egentligen? En blandning mellan capricciosa och hawaii va..

Barnen vaknade tidigt så redan kvart i nio tog vi oss ut på en promenad runt ån - det är verkligen vår i luften nu! Vi har varit ute rätt mycket, hackat bort lös is på uppfarten och framför brevlådan. Jag gillar att göra det varje år, känns som om våren kommer lite fortare då!


Den här tröjan har sonen haft varje dag i snart en vecka, vi tvättar den när han sover. Han vill absolut ha den hela tiden och tittar på bokstäverna och vet i vilka namn och ord en hel del av dem är med i. Kul när han tycker det är kul!
Det går åt en tofs nu, håret är ju såååå långt och hänger ner i ögonen hela tiden:-)
Vi blir nog sittande att kolla på mello ikväll, hejar inte på nån särskild men tyckte att Sara Vargas låt var fin och speciell i första uttagningarna. Inte en låt som vinner mello kanske men fin att lyssna på och en text som ändå har en mening till skillnad mot mycket annat hjärta-smärta-du-jag-forever-yeah-yeah!

Ha en fin ledig lördag!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar lördag ni haft och vilka härliga bilder på ungarna. Ediths bild längst ned med 2 tänder och en tofs var för härlig.
    Stor kram
    Ulrika

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!