måndag 7 mars 2011

Har nog lite flyt..

Det verkar som, vi hoppas, tror, anar.. Att Edith kommer in på samma dagis som Herman! Vi har sökt dagisplats från 2 maj och vi får enligt ett troligt, preliminärt, inte 100%-igt besked från handläggaren på kommunen en plats den 11 augusti. Behöver vi plats från 2 maj så får det bli på ett av kommunens garantidagis. Det sistnämnda är vi inte alls sugna på så käre maken får nog plocka ut lite extra föräldraledighet samt att jag tar några veckor föräldraledigt, därutöver har vi ju snälla föräldrar som kanske har möjlighet att vara några dagar med barnbarnen..

Blir det så att allt faller på plats med dagis, då faller en sten från mitt bröst (heter det så?). Det innebär att vi har båda barnen på samma ställe och de har varandra, vi har bara ett dagis att ha kontakt med och känner bara barnen i en barngrupp. Samt förstås, familjelogistiken underlättas en hel del..

Håll era tummar snälla!

3 kommentarer:

  1. Klart tummarna hålls! Det underlättar såklart att ha de små på samma dagis....vore en självklarhet att det skulle kunna ordnas tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Håller båda tummarna!! Superbra om ni får in ungarna på samma dagis men som sagt ingen självklarhet i dagens Linköping. Själv bodde jag i Ekängen med Melvin i Ekängen och Max i Tannefors. Evigt farande och det var sååå skönt när Max fick börja i Ekängen han också.
    Förstår precis hur du känner gumman...
    kram

    SvaraRadera
  3. Då hoppas vi på att flytet håller i sig och ni får platsen i tid. Så himla skönt att de får vara på samma ställe!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!