tisdag 15 mars 2011

En som är sjuk..

Nu sover Herman, vi räknade hans prickar och det var 120 till antalet nu på kvällen. Tack och lov ingen klåda (än så länge, peppar peppar) utan bara prickigt rött och lite irriterat. Feber på 39 grader vilket innebär minimal matlust, han fick i sig en halv pannkaka och en dos välling.

Jaja. Barnen har det jättebra här hemma med farmor och farfar som barnvakt. Det hindrar dock inte mitt mamma-samvete att slå till, när barnen är sjuka vill man helst vara med dem. Det här dåliga samvetet är väl nåt man alltid brottas med som förälder, man vill hinna mer än vad man hinner, man vill göra mer än vad man gör..

Idag hade jag i alla fall inget annat än skrivbordstid inbokat på eftermiddagen, så jag kunde ta mig hem rätt tidigt på eftermiddagen. Fick skjuts av mannen i morse och kunde på så vis förena nytta med nöje genom att springa hem. Det är dryga 6 kilometer hem så jag förlänger rundan en aning genom att ta mig ner till ån och springa längs den så mycket som möjligt. Idag var det soligt men kallt, idealiskt springväder som jag ser det. I posten låg en inbjudan till Stockholm halvmarathon 2011.. Funderar på huruvida det är ett mål jag ska sätta upp för min träning det närmaste halvåret?? Så länge jag använder transport till och från jobb som träningstillfällen ser jag målet som realistiskt, jag sover på saken så får vi se hur det känns imorgon..




1 kommentar:

  1. Men stackars liten! Och du, försöööök att kämpa med samvetet. Du behöver inte må dåligt. Men det vet du.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!