tisdag 29 mars 2011

En ledig dag!

Edith. A bad hair-day?
Visst är det lättare att få mycket gjort när man har begränsad tid? Är ju ledig nu två dagar och tycker själv att jag hunnit massor idag! Planterat om och duschat ganska många blommor (och exakt HUR många vuxenpoäng är det på den?), strykt en oförsvarligt stor hög stryktvätt samt umgåtts massor med barnen.

Var med Herman på dagis "igelkottegrupp" på förmiddagen, personalen tycker att det är roligt när vi föräldrar intresserar oss för verksamhetens och barnens dagisvardag. Alla fyraåringar har grupp på tisdagar och går vanligtvis till skogen. Riktigt kul att se honom och de andra leka i skogen och samtidigt ta in olika saker fröknarna pratade med dem om.

Nu är vi hemkomna från simskola, barnen sover och Jonas är ute och springer (pluspoäng för att ta sig iväg så här sent tycker jag!). Känner mig sällan speciellt fräsch efter en vända till simhallen så hopp i duschen nu för att få bort lukt av klor i håret!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!