torsdag 31 mars 2011

En fyraårings födelsedag!



Älskad son, 4 år idag!

Idag har vi firat Herman, fyra år idag! Han föddes dagen efter min 30-årsdag för fyra år sedan. Han kom till världen, skrynklig och liten, efter att jag gått över tiden två veckor. Att gå över tiden är det ju många som gör men att jag skulle göra det två veckor hade jag inte räknat med ens i min vildaste fantasi! Tungt, jobbigt och drygt.. Men så föddes han till slut, vädur liksom jag, och att han finns i min och vår tillvaro nu är bara så självklart! Min lille en-metare:-)

31 mars 2007
31 mars 2008, ettåringen!

31 mars 2009 - tvååringen! Så här i efterhand kan man konstatera att våren hade kommit längre det året!
Tre år!
Och en bild på mig, mamma till det lilla yrvädret!
Vi har en tid pratat om att man inte dricker välling när man är fyra år. Han är annars väldigt förtjust i sin välling och dricker en flaska till kvällen och en till frukost. En vana det inte känts nödvändigt att bryta. Till middagen idag frågade jag hur han ville göra med välling, tänkte att det skulle bli svårt för honom att låta bli nu när det blev "skarpt läge".

Han tittar på mig och säger "jag dricker inte välling längre". Som den mest naturliga sak i världen! Och mer blev inte sagt om den saken, han tog sin nya vattenflaska med vatten och somnade så gott. Som den nyblivna fyraåring han är!

Inga svårigheter att bryta en vana där inte:-)

3 kommentarer:

  1. Grattis Herman 4 år!! Ja, tänk så fort tiden springer fram, det är helt otroligt. Stora killen!!! Underbara bilder och så fin bild på dig Sara. Snygging!!!
    Ha en underbar fredag nu och njut av helgen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till Herman, vilken riktigt liten sötnos!

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!