onsdag 16 februari 2011

Så gick också den dagen..

Fortsätter min praktiska planering för att börja jobba snart igen.. Bär nu med mig min egen kalender där jag fyller i grejer som bokas in vartefter, både med jobb och privat. Under året som föräldraledig har det räckt att fylla i en familjekalender, har ju i regel varit aktiviteter som rört hela eller delar av familjen då.. Det jag gjort på egen hand har också rymts där. Jag är inte typen som använder kalender i vare sig dator eller telefon. Jag gillar att varje år köpa mig en ny kalender och där kunna fylla i, kladda, stryka under, använda olika pennor och så vidare. Kalla mig gammaldags den som vill, men jag tycker det är kul att använda en papperskalender (och jag tror inte jag är ensam om det??)

Varit en sväng till Ikano idag, hittade snygga jobbkläder på MQ som jag la undan tills imorgon. Glad!

Upprördes också lite över att tillfrågas om både mitt och makens personnummer för att jag skulle få information om God El. Jag ville veta deras priser och då ville de ha våra personnummer? Och inte nog med det, det räckte inte med hemtelefon och adress utan det ska också vara mail och mobil. Och detta för att få info hemskickad? Har börjat att bli mer och mer restriktiv mot sådana förfrågningar, och man kan säga nej till att lämna ut dessa uppgifter och man får ta del av deras erbjudande i alla fall!


Å som avslutning, vi jobbar lite med genustänket i familjen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!