tisdag 15 februari 2011

Powerwalk!

Blåöga!
Nyss hemkommen efter en rejäl långpromenad. Härligt! Vackert! Svettigt! Edith sover, som vanligt om förmiddagarna, i sin vagn och jag hamnade, som vanligt, en stund vid datorn. Ska ta tag i dusch, lite lunchbestyr och städning här bara hon vaknar.

I natt har hon sovit förhållandevis bra men hon var vaken en bra stund vid fyra-tiden. Det är ju alldeles för tidigt att gå upp då så jag fick kämpa med att hon skulle somna om. Det knepiga är att hon älskar sin välling om dagarna och till kvällen men på natten vill hon inte ha den utan protesterar högljutt. Ändå tänder jag upp lite så att hon ska se att det är välling men.. Inte aktuellt! Hon lär ju vara hungrig klockan 04.00, fick sista vällingen vid 19.00 och sen ammat det lilla som ännu är möjligt 02.00?

Till sist somnade hon på min arm medan jag buffade hennes rumpa - i valstakt. Medan vi lyssnade på mina begränsat antal låtar i mobiltelefonen. Jonas går upp till jobbet vid sextiden så när Edith vaknade 05.30 så fick han snällt masa sig upp med henne.

Klockslag hit och dit blev det visst..
Ha en fin tisdag!!

4 kommentarer:

  1. Vilka fantastiska ögon!

    Tofsar är så himla gulligt! Det var väldigt praktiskt för mig när Leia var mindre, drygt fyra månader, för då kunde hon inte dra ur dem själv.

    Lycka till med ettårstofsen!:)

    SvaraRadera
  2. Underbara ögon!
    Jobbigt när de små är vakna på nätterna så.

    SvaraRadera
  3. hej bara sara, inte så bara bara.
    tack för kommentar. och, inte så jobbigt med killen. eller, om du syftar på "mössan" det vill säga. som jag skriver om. inte jobbigt. väldigt sällan jobbigt. oftast bara väldigt fantastiskt. men det tillhör ju, att en relation någonstans måste bli antingen någonting eller ingenting eller fortsätta som den är. och det verkar bara, som om det blev lite mer till ingenting. men det verkar också, som om ingentinget verkar vara mer en vänskap än någonting och ingenting. så, jag är alltid nöjd. med honom är jag alltid nöjd. han är fantastisk i mitt liv, hur jag än har honom. pus. jag hoppas du mår fantastiskt idag.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!