tisdag 22 februari 2011

Min status!

I fyra nätter har jag sovit på madrass i sonens rum, detta för att maken ska ta hand om dottern när hon vaknar. Hon har tidigare vaknat ganska många gånger varje natt. Men nu, redan efter en natt var hon mycket mer tillfreds med att inte få mat om nätterna och dessutom somna om ganska snabbt. Nu i natt vaknade hon bara en gång och sov sen ända till klockan 7! Go och glad är hon med, skrattar högt när hon ser att vällingflaskan tas fram på morgonen

Men jag då!? Efter dessa fyra nätter är jag mer utsövd än vad jag minns jag varit på hela detta omtumlande härliga bebisår. Har av bara farten gått och lagt mig extra tidigt och har på så vis loggat fler sömntimmar än vanligt. Känner mig piggare, gladare och mer tillfreds. Nöjdare! Var och fick håret klippt igår också, det var rejält slitet så jag fick kapa nära en decimeter. Men det känns bra, gillar den där känslan när det är lätt att dra fingrarna igenom håret och inga slitna toppar är i vägen.

Rustad för ännu en dag med barnen - vi ska på en kortare shoppingtur idag bara. Så pass taggad att jag köper hem grejer till ett bak!

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du fått sova ut!! Bra att Edith tycker det är skönt att sova hon med.
    Det ska bli jättekul att få se din nya frilla imorgon och då får du se min. Kommer inte våga klippa något nytt eller så men topparna ska av 1 dec i alla fall. Det är stor skillnad bara det.
    Stor kram och längtar tills imorgon.
    Det blir jag och 4 tjejer till från Ekängen som gästar ditt pass :)

    SvaraRadera
  2. Tjoho va kul! Ni är jättevälkomna och nu blev jag lite nervös.. Ses imorgon!! Kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!