tisdag 8 februari 2011

Jämställda 2011?

Har på sistone fått vara med om en sådan här konversation flera gånger:
Någon: jaha, ska du börja jobba nu. Ok, hur gammal är hon nu lillflickan?
Jag: hon fyller ett nu i februari. Jag ska börja jobba nu 1 mars.
Någon: jaha, du har fått dagisplats nu då?
Jag: nej det har vi sökt från lite senare i vår. Hennes pappa är hemma nu ett tag.

Hur kommer sig detta - 2011? Hur kommer det sig att liknande samtal utspelas?

När det gäller allmänhetens syn på att dela föräldraledighet finns tydligt en hel del kvar att göra.. Jag menar, det är ingen som jag pratar med som tycker det är Fel att barnens pappa tar hand om barnen ett tag. Snarare att det är Bra att båda får förmånen att vara hemma med barnen en tid, medan de är små.

Det är bara det att man Glömmer att det kan vara så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!