måndag 14 februari 2011

Det drar ihop sig..

Ny vecka och det drar alltmer ihop sig mot att börja jobba igen. Tisdag om 2 veckor är det dags! Bara för att vänja mig vid att börja jobba igen så både duschade jag, sminkade mig, fönade håret med båda barnen runt mig. Det gick bra, men under föräldraledigheten har det varit ganska praktiskt och behagligt att göra allt sånt när Edith sover och Herman pysslar med sitt.

Nu har jag några Sara-timmar då stor är på dagis och liten sover i vagnen. Natten som gick har varit nån av de tuffare sett till vaken/ arg/ pigg/ rasande bebis. Har till och med gått emot mina principer och blandat välling mitt i natten men det ville hon inte ha, var mest arg hela tiden. Vill helst att man ska gå omkring och bära och sjunga olika sånger, så fort jag har försökt att sätta mig/ lägga mig så vaknar hon till och börjar signalera. Både jag och Jonas har sysselsatt oss med henne i natt så jag tror att kvällens Alla-hjärtansfirande inskränker sig till köpmat och tidig kväll..

Så under förmiddagen idag blir det soffläge för mig, tack till den som uppfann baby-watchern!

4 kommentarer:

  1. Takk for din kommentar... Vi har hatt veldig dårlige bidrag til årets finale faktisk, så grunnen til at Stella vant var at hun fikk nesten alle stemmene (ingen andre fikk i nærheten av like mange...)
    Høres ut som du har hatt en tøff natt ja, jeg har hatt en treåring med hoste og vond hals... så hun har ligget og hostet meg i øret i natt:-)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du för krya på dig-hälsningen! Jag ska bli frisk NU! Ha en skön förmiddag(och resten av dagen med så klart)!

    SvaraRadera
  3. Oj vad fort tiden går 2 v kvar, kommer ihåg vilken ångest jag hade för att börja jobba. men efter någon vecka är man tillbaka i ekorrhjulet igen.
    Stor alla hjärtans dag kram

    SvaraRadera
  4. Happy Valentines till dig Sara!
    Superkul att du kom igår och körde järnet!! Tack och tusen tack för den sköna kommentaren du skrev på min blogg. Träffade rätt i hjärtat! Lycka!

    Bra att öva lite innan du ska till jobbet. Morgonrutiner är inget man bara får utan tar tid att skapa... det gäller ju att hitta rätt..

    Ett bra tricks är att du alltid duschar kvällen innan istället för på morgonen. Fixar sminket och allt så att du är klar före barnen för då kan du ägna all tid åt dem sen utan att känna dig stressad.

    Fixa även fram barnens kläder kvällen innan så det är klart på morgonkvisten.

    Det gäller att hitta energeibovarna och bara få skön morgonblues...
    (sen blir det ju inte alltid som man tänkt sig men gott att ha en plan)

    kram

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!