fredag 4 februari 2011

Att leta klänning!

Dagarna går och den 1 mars börjar jag att jobba igen, då kommer jag att ha varit föräldraledig i lite över ett år. Känslorna inför denna jobbstart är (förstås!?) blandade men nu försöker jag att affirmera positivt. Ett sätt är förstås (!?) som tjej och kvinna att hitta lite nya snygga kläder att ta på sig till jobbet. Då kommer allt att kännas så mycket lättare!?

Jag snöar in på klänningar idag:
365 Sunshine (MQ)
Gina Tricot
Lindex.

Riktigt känner hur kul det kommer bli att jobba, speciellt när jag shoppat nån av dessa. Eller i alla fall roligare.. Som sagt, att avsluta en föräldraledighet och gå till heltidsjobb gick bra förra gången även om det inledningsvis kändes tungt i hela kroppen, hjärtat framförallt.. Det kommer att gå bra den här gången också, datumet 1 mars har ju funnits i mitt medvetande så länge nu.. Men, en klänning. Lite materiellt livar upp.

I alla fall. Mitt jobb är ett typiskt kontorsjobb, förutom att ta sig runt i lokalerna och hämta kaffe innebär det inget fysiskt ansträngande. Inte heller är det ett "uniformsjobb" utan det är klädsel "hel, ren och anständig" som gäller. Tänker att klänning och en kofta blir fint att jobba i, kommer ju inte att bli nåt banan-klet på mig nu!

Och så får jag fundera på sko/ stövelfrågan. Mars och möjligen del av april är det OK att ha stövlar till klänning men sen krävs det vårigare skor. Det har jag inte kollat än.. För mig som är 1,65 lång krävs det skor som gör att jag kommer upp en aning över havet, ballerinaskor är inget för mig alltså! Känner mig bara kort och kubikaktig då.. Så för att passa mig ska det vara lite klack eller sula och för att passa arbetskamraterna ska det helst vara ljudlösa skor. Ingen lätt kombination dessvärre.

Varför de ska vara tysta? Kontorslandskap!

1 kommentar:

  1. Förstår precis den där dubbla känslan inför att avsluta föräldraledigheten för att börja jobba igen. Att fokusera på klänning och shopping blir en skön kontrast till "allt det andra". Ha en fin finalmånad på föräldraledigheten.

    SvaraRadera

Vad glad jag blir när du skriver en liten hälsning till mig!